Monday, April 30, 2012

TAHNIAH KEPADA PEJUANG RAKYAT!

Angkatan Muda keADILan Cabang Batu ("AMK Batu") ingin memanjatkan setinggi-tinggi syukur dan ingin merakamkan jutaan penghargaan kepada lebih 300,000 hadirin yang mempedulikan nasib Rakyat dengan menyertai perhimpunan TERBESAR dalam sejarah Malaysia sejak demonstrasi 'Haram' oleh UMNO apabila menentang Malayan Union.

AMK Batu juga ingin merakamkan setinggi-tinggi SYABAS kepada Ahli Parlimen Batu YB Tian Chua yang 'sepertimana biasa' turut diangkut dan diambil kenyataan di markas latihan Polis di PULAPOL. Turut ditahan adalah Prof. Abdul Aziz Bari, bekas professor undang-undang di Universiti Islam Antarabangsa (UIAM).

Pengorbanan para demonstran menuntut pilihanraya yang bersih dan adil tidak akan dilupakan, malah perhimpunan bersejarah ini ternyata menjadi pencetus ataupun 'Watershed Event' yang bakal merubah lanskap politik Malaysia (disamping memaksa Najib Razak memikirkan semula tarikh pilihanraya).

Insiden provokasi Polis ternyata mencetuskan kemarahan Rakyat yang telah tersedia tersinggung derita akibat kenaikan harga barang ruji, kos hidup disamping gaji dan pendapatan yang tidak meningkat.

UMNO dan BN harus sedar bahawa tindakan populis mereka tidak membuahkan hasil, malah jika dikira jumlah ratusan ribu yang PASTInya telah menerima 'rasuah politik' seperti BR1M, KR1M dan selainnya, TURUT SERTA dalam perhimpunan. Nyata, mereka merasakan buah tangan tersebut adalah milik mereka, namun mereka TETAP mahu UMNO dan BN hancur luluh.

Kami sebagai sayap politik yang menyokong tuntutan gabungan NGO dalam BERSIH 3.0, mengucapkan tahniah kepada semua, dan mengusulkan, sekiranya UMNO/BN masih memilih untuk membutakan mata, memekakkan telinga, agar BERSIH 4.0 diadakan pula.

Salam BERSIH 3.0!

No comments: