Friday, November 14, 2008

Apabila PDRM sendiri tidak menghormati “lagu Negaraku”

Amin Iskandar








Ketua Polis Selangor, Khalid Abu Bakar adalah pembohong dan penipu besar apabila mengatakan polis tidak menyuraikan peserta perhimpunan ketika mereka sedang menyanyikan lagu Negaraku. Lihat sendiri video diatas.

Tahun lalu apabila seorang pelajar Malaysia di Taiwan mempermainkan lagu Negaraku apabila mencipta lagu Negarakuku, semua pihak marah terutamanya dari United Malay National Organization (UMNO).

Dalam video ini jelas menunjukkan bahawa anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak lagi menghormati lagu Negaraku apabila memukul dan mengganasi peserta perhimpunan yang sedang menyanyikan lagu Negaraku.

Inilah Malaysia. Negara yang membenarkan polis mengkhianati lagu Negaraku dan mengganasi rakyatnya yang sedang menyanyikan lagu kebangsaan. Jika dinegara lain, sudah pasti Khalid Abu Bakar akan dipecat dengan serta merta.

Tetapi jangan terperanjat di Malaysia beliau tidak mustahil akan dilantik menjadi Ketua Polis Negara sepertimana Malaysia melantik penjenayah dan pembunuh Tragedi Memali sebagai pengerusi pertama Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam).

No comments: