Friday, March 6, 2009

Himpunan Mansuhkan PPSMI - ESOK

Saya memohon jasa baik tuan / puan untuk bersama - sama berhimpun menyatakan sokongan terhadap pemansuhan PPSMI yang jelas akan memadamkan identiti Melayu itu. Saya akan berada di salah satu lokasi tempat bermulanya perarakan seawal jam 12 tengahari. Saya juga menyeru untuk turut membawa kaum keluarga dan jiran tetangga menyertai perhimpunan ini. Sila turun awal ke lokasi kerana dijangka jalan - jalan disekitar Kuala Lumpur akan dimeriahkan dengan sekatan jalan raya oleh Polis Raja Di Malaysia. Sekiranya anda ditahan oleh Polis, sila hubungi penganjur untuk tindakan lanjut. Pihak penganjur telahpun menyediakan peguam. Ingat, sekiranya ditahan jangan melayan provokasi polis. Anda ada hak untuk menunggu peguam tiba. Jangan gentar, ini mungkin pengalaman yang baru dan menarik untuk anda.

Khairul Anwar Mat Azidin
Naib Ketua
AMK Bahagian Batu


Himpunan 100 ribu rakyat membantah PPSMI.

Tarikh : 7 Mac 2009 (Sabtu) - *Esok
Masa : 2 petang
Tema Warna : Putih

Tiga tempat lokasi berkumpul adalah:

(i) Masjid Negara - 7 orang wakil pejuang bahasa yang membawa memorandum akan berada di sini. Tepat jam 2 petang mereka mula berjalan menuju Istana negara.

(ii) Di depan kompleks SOGO. Kebanyakan peserta muda suka berkumpul di sini. Mereka akan mula bergerak menuju Masjid Negara jam 1.30 petang.

(iii) Central Market. Peserta muda juga suka berkumpul di sini. Ikut arahan Unit Amal tentang jalan yang akan digunakan bagi menuju Istana Negara.

1 comment:

Anonymous said...

Aku nak tanya AMK Batu..... apa jadi gan laporan polis kes kata nak saman TV3? Hangat-hangat taik biawak hangpa sume.