Tuesday, February 16, 2010

LAWAKNYA AHLI PANEL HUJAH 170210

Sebetulnya memang lawak para ahli panelnya, sememangnya tidak layak untuk dipanggil, lantas email ini ku kirimkan ke email program Hujah, kandungannya:


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Agak kelakar saya rasakan panelis-panelis rancangan Hujah kali ini, lupa nama mereka, tetapi mereka berpangkat datuk, tajuknya mengenai Pulau Pinang, soalan-soalan yang dikemukan oleh Proff Agus agak mencabar mereka sehingga jawapan mereka tidak ketahuan. Data tidak boleh dipercayai, peruntukan semuanya dakyah.

50 tahun memerintah mereka merasakan sudah terbaik, 2 tahun memerintah mereka merasakan Pulau Pinang akan huncur, terutama orang melayu, bukan apa saya nak hendak bertanya bilakah bermulanya orang melayu berpindah dari Tanjung ke Seberang? Adakah ketika DAP memerintah Pulau Pinang? Presiden Persatuan Orang Melayu Pulau Pinang (Selangor/K.L) pun mengakui tanah wakaf, dibina rumah kos rendah, sebab apa? orang melayu tidak mampu memiliki rumah mahal, jadi salah siapa orang melayu tidak memajukan untuk menaikkan ekonomi sendiri, salah yang 50 tahun atau 2 tahun?

Data tidak boleh dipercayai, semuanya hanya tercatat di atas kertas, itu data keluaran Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat tetapi data keluaran Kerajaan Negeri Barisan Nasional, itu sangat tepat, sehingga kalau ekonomi kenyataannya tengah jatuh, tetapi data mereka kata tengah naik, pelik kan? Datuk UMNO perlu teliti balik data-data keluaran Audit Negara dari Kerajaan Barisan Nasional, di mana kedudukan Kerajaan Pulau Pinang sekarang dalam pengurusan kewangan? adakah beliau tidak mempercayai data-data tersebut.

Saya, membesar di Pulau Pinang, membesar di bawah pemerintahan GERAKAN, orang melayu masih tinggal di rumah pangsa kos rendah, di Jelutong, masih ada orang melayu tinggal di kawasan nelayan yang rumah mereka terlalu naif. Adakah itu salah DAP? Kita perlu salahkan diri kita sendiri, orang melayu perlu bangun untuk menaikkan ekonomi orang melayu itu sendiri, jangan terlalu leka dan manja dengan Keistimewaan Orang Melayu, Jangan terlalu salahkan orang lain jikalau kita masih kebelakang, jangan terlalu mengharapkan bantuan dan sudah ada peluang diALI BABAkannya.

Bagi saya beri peluang kepada Kerajaan Negeri sekarang, rakyat Pulau Pinang telah memberi peluang kepada Barisan Nasional selama berpuluh tahun, kini mereka mahukan perubahan cara baru, sepatutnya perlu bergading bahu, tidak kira apa parti untuk mempertingkatkan ekonomi orang melayu dan semua bangsa, apabila semua bangsa bersatu-padu pasti taraf kita sama rata.

Demontrasi SEDAQ, apa yang perlu disedarkan ialah orang melayu, jangan ada pemimpin-pemimpin lain yang cuba jadi JUARA, mereka bukan tinggal di Pulau Pinang, mereka cuma mengambil kesempatan demi kepentingan politik mereka. Apa yang Ibrahim Ali tahu tentang Pulau Pinang, adakah bangsa melayu di Pasir Mas dah maju?

Sekian, terima kasih

No comments: