Tuesday, March 2, 2010

JANGAN MEMBUDAYAKAN PENIPUAN FAKTA DEMI FITNAH

Kenyataan Media: Jangan membudayakan penipuan fakta demi fitnah.

AIC ingin memberi respon ke atas tindakan Editorial Laman Web AIDC yang menyiarkan artikel ‘Anwar semakin gelisah,atur strategi baru dengan blogger’ bertarikh 23 Februari 2010. Artikel tersebut jelas terbukti sebuah artikel yang berunsur fitnah dan mempunyai penyelewengan fakta.

AIC tidak pernah menganjurkan sebarang pertemuan samada berbentuk rasmi ataupun tidak rasmi pada 20 Februari 2010 dengan mana-mana kelompok blogger. Malahan pada waktu tersebut, Dato’ Seri Anwar Ibrahim sendiri mempunyai jadual yang sangat padat di mana beliau terlibat dalam program Pelancaran Projek Perumahan Terbengkalai Selangor di Hulu Klang, Selangor dan juga Konvensyen Peneroka & Generasi Kedua FELDA di Jerantut, Pahang.
AIC percaya bahawa tindakan ini jelas menggambarkan betapa terdesaknya gerakan blogger anti-Anwar untuk mencari ‘bahan’ baru dalam melengkapkan gerak kerja jahat mereka. Ini pastinya rentetan daripada terdedahnya transaksi mesej di jaringan sosial Facebook di antara Saiful Bukhari dan blogger pro-Umno, Papagomo yang jelas membuktikan wujud perancangan tersusun untuk membunuh karakter Dato’ Seri Anwar melalui siri-siri fitnah yang direncana oleh Saiful dan blogger-blogger tertentu.

AIC tidak menolak kemungkinan wujud usaha-usaha picisan yang mahu mengheret AIC ke kancah permainan sempit aturan blogger pro-saiful yang kelihatan semakin terdesak berikutan pendedahan menggemparkan di ruang maya beberapa hari lepas.

Kesimpulan yang boleh diperoleh daripada berita ini, AIDC jelas sedang membudayakan penipuan fakta, malah sanggup mereka-reka fakta demi memastikan strategi fitnah mereka tersusun.

Saifuddin Shafi Muhammad
Setiusaha Agung AIC

Sumber: AnwarIbrahimClub

No comments: