Tuesday, March 23, 2010

PENDEDAHAN ZAHRIN MENGAITKAN 8 YB BN YANG CURANG KEPADA UMNO

Ceramah Pakatan Rakyat hari ini di Pejabat Penerangan Pakatan Rakyat Sepanggar di warnai dengan ceramah dan mesej yang telah di sampaikan oleh Ketua AMK Pusat, Sdr Shamsul Iskandar Akin. Dalam ceramah tersebut beliau telah meminta keluarga Pakatan Rakyat Sabah untuk turun padang dengan lebih kerap lagi untuk menyalurkan sesi penerangan terhadap isu-isu semasa yang sedang berlaku pada masa kini.

Sebarkan kepada rakyat Sabah bahawa Perdana Menteri Najib menggunakan setiap sudut kekuatan politiknya untuk menghancurkan kekukuhan Pakatan Rakyat khasnya dan PKR amnya. Pelbagai taktik dan agenda yang tidak baik di laksanakan demi untuk mencapai matlamat UMNO/BN untuk melihat Pakatan Rakyat terlerai dan PKR rebah tersungkur menyembah bumi. Begitu lah niat buruk Najib.

Seawalnya, UMNO/BN cuba untuk menggoncang kekuatan PAS dengan isu Kerajaan Perpaduan. UMNO/BN telah memperbesarkan isu Kerajaan Perpaduan yang di andaikan mampu menggoyah ikatan kukuh Pakatan Rakyat. Namun usaha mereka menemui jalan buntu dan gagal.

Tidak cukup dengan itu, UMNO/BN sekali lagi cuba untuk menggoncang DAP dengan isu kalimah Allah. Pelbagai propaganda telah di sebarkan untuk memudarkan kepercayaan orang-orang Islam terhadap keikhlasan DAP dalam Pakatan Rakyat. Ternyata operasi mereka tidak Berjaya. Gagal lagi.

UMNO/BN sekali lagi cuba membinasakan PKR dengan cubaan memusnahkan karier politik dan maruah Dato’ Seri Anwar dengan kes fitnah ke-2. Tidak hanya Anwar, malah isteri beliau yang juga Presiden PKR juga turut di heret bersama kekancah penghinaan.

Tujuan mereka tidak lain selain untuk mematahkan semangat perjuangan orang-orang Melayu dalam PKR. UMNO/BN berharap orang-orang Melayu yang sensitif dengan isu-isu liwat akan segera menarik diri dari PKR dan kembali ke pangkuan UMNO/BN. Nyata sekali kesemua percubaan UMNO/BN gagal. Bukan sahaja orang-orang Melayu terpengaruh, malahan orang orang Melayu bertambah marah kepada para pemimpin UMNO dan bersimpati pula kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Terkini dan mutakhir, UMNO/BN mempergunakan Zahrin untuk menjatuhkan PKR. Zahrain yang bagaikan lembu di cucuk hidung dengan lantangnya menyatakan dalam persidangan Parlimen mengenai hasrat Dato’ Seri Anwar untuk berjumpa Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Yang Di Pertuan Agung dan Panglima Tentera Malaysia untuk memaklumkan akan pembentukan sebuah kerajaan baru.

Memang secara logic dan precedent politik semasa, seseorang PM atau Ketua Menteri atau Menteri Besar di bolehkan untuk di lucutkan jawatannya di istana sahaja. Bukan lagi mengikut perundangan di mana perlucutan hanya boleh di buat di dewan negeri/rakyat. Kes “rompakan kuasa” di Perak telah menjadi suatu precedent kepada susur-galur politik di Malaysia sekarang ini.

Ahli-ahli Yang Berhormat UMNO/BN dengan megah mendabik dada dan tertawa ria bila Anwar Ibrahim di aibkan dengan tuduhan-tuduhan “hearsay evidence” daripada Zahrain. Akan tetapi mereka terlupa, dalam masa yang sama, apa sahaja yang di perkatakan oleh Zahrain akan menjadi satu backfire balik kepada UMNO/BN.

Lapan orang YB yang di sebut namanya oleh Zahrin telah di cacatkan imejnya pada pandangan mata Dato Seri Najib dalam Dewan Rakyat. Dengan terdedahnya nama 8 orang YB Dewan Rakyat yang nak lompat ke PKR itu sudah pasti mereka ini tidak ada lagi peluang nak jadi calon di bawah tiket BN pada PRU13 yang akan datang.

Antara Zahrain sedar atau tidak, sikap yang ingin “membantu” UMNO/BN dalam memaklumkan aktiviti PKR telah menghancurkan karier politik mereka dalam UMNO. Najib sudah pasti tidak lagi menaruh kepercayaan kepada kelapan-lapan YB yang di sebut namanya oleh Zahrain itu. Syabas Zahrin engkau telah berbuat kerja baik untuk PKR.

Kepada Zahrain, tahniah di ucapkan kerana niat beliau sebenarnya untuk memalukan Anwar tetapi akhirnya “memakan” UMNO/BN sendiri serta “menikam karier politik” 8 orang ahli Parlimen UMNO yang di sebut namanya oleh Zahrin. Walaupun dinafikan oleh 8 orang YB UMNO tersebut tapi parut lukanya mesti nampak ketara bahawa 8 orang YB tersebut sudah mencacat cederakan ketaatan mereka kepada UMNO dan Najib. Boleh kah Najib percaya mereka?

Demikian Ketua Pemuda Pusat Encik Shamsul Iskandar Akin menamatkan ceramahnya di Sepanggar malam tadi. Turut memberi ceramah ialah Ustaz Annuar Ali PAS Sabah dan Encik Razak Jamil Ketua AMK Sabah.

Laporan Datuk Halik Zaman

Pejabat Ketua AMK

No comments: