Friday, August 22, 2008

Laporan Aktiviti AMK Batu di Permatang Pauh - 22 Ogos 2008

Hari ini suasana pilihanraya agak suram. Ini kerana hujan lebat yang melanda Permatang Pauh tengahari tadi. Sehingga laporan ini ditulis pada jam 7 malam, hujan renyai - renyai masih membasahi bumi bertuah Permatang Pauh.

Dalam kehujanan tadi, AMK Batu diketuai oleh Shah bersama penduduk kampung Kubang Ulu memasang bendera dan poster di sekitar markaz hingga ke jalan hadapan Masjid Jamek Kubang Ulu. Kami juga akan menunaikan solat Maghrib di masjid tersebut memandangkan Dato Seri Najib Tun Razak akan bersama - sama menunaikan solat di situ sekaligus menyampaikan sumbangan kepada pihak masjid. Kami ingin mendengar apakah penipuan yang akan dilakukan oleh Najib Si Perancang Pembunuh Altantuya. Wahhh.... Najib jadi Imam solat Maghrib ke?

Satu lagi kumpulan yang diketuai oleh Khairul Anwar Mat Azidin telah mengiringi Abg Bakar (Pengarah Pilihanraya bagi salah seorang calon Kedilan di Melaka pada PRU12) meninjau dan membuat culaan di sekitar kawasan Semambu dan Sungai Lembu.

Juga tidak dilupakan, minyak telah diturunkan harga sebanyak 15sen. Namun, jangan tertipu dengan taktik menjelang pilihanraya ini. Bagi duit, ambil... Bagi kain batik, ambil... Bagi gula, ambil... Minyak turun, terima... Tapi di kertas undi, pangkahlah Dato Seri Anwar Ibrahim.

Cukup setakat ini. Laporan lanjut menyusul kemudian.

Laporan disediakan oleh:

Muhamad Khairul Anwar Mat Azidin

No comments: