Monday, December 15, 2008

Minyak Turun Lagi

Anwar Azidin

Minyak turun lagi. Alhamdulillah. Mahu atau tidak ucapan terima kasih aku ucapkan kepada Kerajaan Malaysia atas satu usaha mengurangkan bebanan rakyat walaupun masih banyak lagi perkara yang membebankan rakyat. Berkuatkuasa Selasa (16/12/2008) jam 0000 harga baru bagi
petrol RON 97 ialah RM1.80 seliter (sebelumnya RM1.90 seliter) manakala petrol RON 92 ialah RM1.70 seliter (sebelumnya RM1.80 seliter). Diesel pula RM1.70 seliter (sebelumnya RM1.80 seliter).

Trend penurunan harga minyak dunia ini melihatkan dengan jelas bahawa ekonomi dunia berada dalam keadaan tidak stabil. Ini akibat dari beberapa pengeluar minyak yang mempengaruhi harga minyak dunia dan menyebabkan kesannya dirasai seluruh dunia. Kemampuan kewangan dunia masih diawangan. Ramalan pakar ekonomi bahawa tahun 2009 akan mencatatkan ekonomi akan merudum ada kebenarannya.

Berbalik kepada penurunan harga minyak di Malaysia, secara peribadinya aku menganggap ini ada kaitannya dengan kempen sempena Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu. Percaya atau tidak, terpulang kepada anda semua untuk menilainya. Walaubagaimanapun, aku dapat merancang perjalanan ke Kuala Terengganu sempena PRK tidak lama lagi.

1 comment:

Anonymous said...

Awas dengan peminta sedekah yang menipu orang ramai di Bukit Bintang dengan menggunakan kucing kucing terbiar untuk mengisi temboloknya sendiri ..

Lihat pendedahannya di http://jamilkucingpondan.blogspot.com. Dulu kononnya reformis, sekarang sudah menjadi pengemis yang menipu dan pengiat sex songsang !!!!