Friday, January 16, 2009

DSAI Bersama Pimpinan Pakatan Rakyat Hadiri Majlis Penyerahan Memorandum PPSMI.

Kuala Terengganu, 15 Januari 2009 : - Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Para Pemimpin Pakatan Rakyat turut hadiri Majlis Penyerahan Memorandun MEMANSUHKAN /MENGHAPUSKAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN SAINS DAN MATEMATIK DALAM BAHASA INGGERIS(PPSMI)

Sudah semua maklum, pelaksanaan PPSMI telah membawa bencana kepada rakyat.
Bahasa melayu dianaktirikan sebagai bahasa ilmu..Itulah UMNO yang mengaku memperjuangkan melayu dan islam..tetapi, mereka sendiri MEMBUNUH bahasa melayu sendiri. Tulisan JAWI sudah arwah sejak tahun 70an.

PAKATAN RAKYAT BERUSAHA MENDAULATKAN BAHASA MELAYU DI SAMPING TIDAK MELUPAKAN BAHASA-BAHASA LAIN.

Majlis yang dihadiri oleh Badan-Badan Bebas ( NGO ) dan kepimpinan Pakatan Rakyat juga Calon P36.Antara yang hadir ialah Dato Seri Anwar Ibrahim dan Dato Hj Hadi Awang.Turut hadir ialah beberapa kepimpinan pakatan rakyat antaranya YB Azmin ali,YB Gobalakrisnan,YB Hatta Ramli...Turut mencuri tumpuan ialah kehadiran Dato Zaid Ibrahim dan Raja Petra Kamaruddin.

Sokongan penuh diberikan agar isu ini dan penggunaanya dimansuhkan serta merta agar ia tidak lagi menjadi beban dan tidak memadamkan penggunaan bahasa Melayu sebagai bahasa pengantara dinegara ini.

Selepas itu satu sidang khas media telah diadakan.

No comments: