Saturday, March 13, 2010

TIAN CHUA KEMALANGAN LAGI

Dipetik dari http://www.erapakatan.com/berita/tian_chua_kemalangan_penunggang_motosikal_meninggal/

Tian Chua Kemalangan : Penunggang motosikal meninggal
Saturday, 13 March 2010 2:36 AM
Oleh Roziyah Mahamad

KUALA LUMPUR : Ahli Parlimen (MP) Batu, Tian Chua terselamat dalam kemalangan yang melibatkan keretanya dengan sebuah motosikal di Kota Tinggi-Mersing tengah malam tadi. Kemalangan itu mengakibatkan pemandu motosikal tersebut meninggal dunia. "Saya sudah berjumpa dengan bapa mangsa. Bapa mangsa boleh menerima keadaan dan menganggap ini semua sebagai takdir," kata Tian Chua yang dihubungi Erapakatan.com. Pemandu beliau, Azhar telah ditahan reman di balai polis sehingga esok untuk siasatan lanjut. KUALA LUMPUR : Ahli Parlimen (MP) Batu, Tian Chua terselamat dalam kemalangan yang melibatkan keretanya dengan sebuah motosikal di Kota Tinggi-Mersing malam tadi.

Kemalangan dipercayai berlaku apabila penunggang motorsikal dipercayai seorang anggota tentera memotong sebuah bas yang menghala ke Kota Tinggi lalu bertembung dengan kereta Tian Chua.

Anggota tentera tersebut dipercayai meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital disebabkan kehilangan banyak darah akibat tanganbya yang putus dalam kejadian tersebut yang berlaku di jalan persekutuan yang gelap.

"Saya sudah berjumpa dengan bapa mangsa. Bapa mangsa boleh menerima keadaan dan menganggap ini semua sebagai takdir. Malah dia juga menasihatkan saya supaya menerimanya sebagai takdir," kata Tian Chua yang dihubungi Erapakatan.com.

Pemandu beliau, Azhar telah ditahan reman di balai polis sehingga esok untuk siasatan lanjut.

Sebelum itu beliau dan Anwar bersama-sama menghadiri majlis makan malam anjuran PKR Kota TInggi di sebuah restoran di Kota Tinggi.

Terdahulu, pada 26 Januari lalu, Tian dan pemandunya terselamat apabila kereta yang mereka naiki terbabas dan melanggar pembahagi jalan di KM 400, Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) berhampiran Bukit Beruntung, Rawang.

No comments: