Tuesday, March 23, 2010

PKR NEGERI SABAH SIAP SEDIA DAFTAR GENERASI MUDA

PKR Sabah akan menggembleng tenaga Ketua-Ketua Cabang, AMK dan Srikandi serta semua Ketua Penerangan Negeri dan Cabang dimestikan turun padang di tempat masing-masing untuk memberi penerangan kepada generasi muda yang mencapai usia 21 tahun hendaklah mendaftar nama mereka di Pejabat Suruhanjaya Pilihanraya Negeri atau daerah.

Ahmad Tamrin menggesa semua Ketua Ketua Cabang, AMK, Srikandi dan Ketua-Ketua Penerangan PKR dalam Mesyuarat yang diadakan petang tadi bertempat di Pejabat PKR Negeri Kota Kinabalu.

“Generasi muda perlukan perubahan pentadbiran Negeri dan Negara, maka generasi muda mestilah berani bersedia sebagai pemangkin untuk merubah Kerajaan yang zalim kepada sebuah Kerajaan yang betul-betul mengamalkan sistem demokrasi berparlimen dan menolak kepimpinan yang bercorak ala hitler atau ala pimpinan yang berselindung di sebalik telunjuk orang lain,” sindir Ahmad Tamrin, sinis.

Tamrin menyatakan, “Misalnya kalau esok, saya memimpin Negeri atau Negara mengikut telunjuk isteri, maka saya adalah seorang pemimpin yang tidak cekap dan saya perlu dibuang dari memimpin Negeri atau Negara,” tegas Tamrim.

Menjawab satu pertanyaan kata Ahmad Tamrin, “Saya tidak berniat untuk menuding jari kepada siapa-siapa yang berselindung di bawah telunjuk isteri, saya cuma kata ‘misalnya’ tapi kalau saya yang termakan cili, tentu saya sendiri yang terasa pedasnya.”

Bercakap mengenai kempen mendaftar pengundi muda yang berusia 21 tahun, Tamrin berkata “Gerakan secara besar-besaran akan dibuat dari rumah ke rumah untuk memberi kesedaran kepada remaja-remaja Sabah betapa pentingnya mereka mendaftar nama sebagai pengundi jika mereka berhasrat mahu merubah Kerajaan”.

“Mengubah corak pemerintahan UMNO/BN hari ini adalah di tangan muda-mudi kita, citarasa muda-mudi kita hari ini tidak kepada UMNO yang jadi tunggak Kerajaan kerana UMNO dianggap oleh muda-mudi sekarang sebagai sebuah parti politik tradisi yang sudah luput tempoh.”

Turut hadir dalam Mesyuarat Pimpinan PKR Negeri ialah Ketua Angkatan Muda Nasional, Shamsul Iskandar Akin.

Laporan : DATUK HALIK ZAMAN

Pejabat Ketua AMK

No comments: